fredag 4 januari 2013

Årskrönikan 2012


Nu är 2013 här och ännu ett år har passerat. Ett år äldre har jag blivit och lite mer erfarenhet har jag nog fått. Jag antar min bästa vän Marias uppmaning till ett bkoslut. Såhär minns jag 2012.

Största utmaningen: Jobbat samtidigt som jag ska vara en god mor, bra fru och en glad kompis. Det har inte funkat alls, måste prioritera om ordningen under 2013.

Mest modiga: Att starta Tjejklassikern.

Mest stolt över: Att tre av fyra delar i tjejklassikern är klara.

Härligaste ögonblicket: När jag cyklade i mål efter 100 km på tjejvättern med Mickis och Lina.

Bästa tillskottet: inläggen till skorna och ny cykel. Samt tre medaljer till medaljkoppen hemma.

Största surdegen: Vikten...det finns en del att jobba på.

Sorgligast: Min svärmor gick bort efter en långtids sjukdom i början av året. Hennes bortgång har påverkat hela detta år. Saknaden är så oändligt stor. Saknar våra samtal och hennes berättelser om livet.

Mest stolt över: Jag är naturligtvis väldigt stolt över min familj, men lite extra stolt är jag över min man och stora tjejen. Mannen för att han är så otroligt duktig när det gäller hans träning och stora tjejen för att hon så himla duktig i skolan.

Sörsta irritationsmoment: Trasig våtdräkt strax innan starten i Vansbro.

Knasigast: Åka flera timmar, sova på hotell för att sedan simma Vansbro tjejsim i 33 min...say no more...

Bästa resan: Resorna till och från de olika loppa som vi genomförde i tjejklassikern.

Bästa inköp: Ett par längdskidor med stavar naturligtvis.

Varmaste återseende: Min Edblad ring

Vad känner jag inför 2013? Jag önskar framförallt att min familj och våra nära och kära får vara friska. Jag önskar att jag kan känna mer kraft i mig själv. Jag önskar att min familj och jag gör vårt yttersta för att ta tillvara på vardagen. Vardagen är det som vi till mesta dels befinner oss i, varför jag anser att nuet är så viktigt.

God fortsättning på det nya året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar