söndag 30 december 2012

Vattenskidor i Hallby

Idag visade termometern +6 grader. Vad gör man då om man befinner sig i Jkpg - jo åker längdskidor! Jag tänkte nog att när Robert väl mötte upp mig i Hallby skulle han nog säga att det inte skulle gå att åka pga plusgraderna. Men inte sa han det! Han sa istället "vad många det är som är här". Sedan skulle det visa sig att de flesta var där och gick söndagens tipspromenad.

Vi tog oss ned till stadion och började åka runt. Underlaget skiftade mellan is, barr och vattenpölar. Mitt ända mål idag var att åka längre än vad jag gjort tidigare. Jag åkte totalt 4 km, rekord med råge. Men det var läskigt. Svårt art träna teknik. Kunde träna på växel två och tre. Diagonalåkningen utan stavar uteblev för att jag inte vågade. Men det blev längre än vad jag någonsin åkt på skidor innan.

Min bror delgav mig lite visdomsord: "man vet aldrig hur vädret är dagen då loppet går, så att träna med de sämsta väderförhållanden är den bästa träningen".



1 kommentar:

  1. Bra jobbat!! jag tvekade o gav mig inte ut idag, pga. tövädret..men ni vågade :-) Härligt! Nu vill vi ha kallt o mer snööö! Kram

    SvaraRadera