lördag 5 januari 2013

Idag åkte jag skidor som en guru!!!!!

6,2 km - 59 min Granåsen

Gud så gott! För första gången har jag åkt skidor. Jag går från klarhet till klarhet. Skit kul. Jag åkte utför, uppför, ramlade och hade riktigt roligt. Vallan jag gjorde hemma var toppen. Skidorna ställdes ut för att svalna i god tid innan jag skulle skida. Grunden la bror min i Jkpg, tack för hjälpen! Fäste upp och glid ner. Jag gjorde en prakt vurpa när vänster skida och höger skida ville åt olika håll i en kurva efter en utförsåkning. Trodde kroppen skulle delas i två. Jag får lite panik när jag inte kan få benen att sluta åka ifrån varandra. Slog i pattarna ordentligt. Måste träna på lyfta och flyta den skidan som vill smita. Men jag lever, det var kul och jag måste göra om det för om mindre än två månader ska jag åka tre mil. Så sjukt kul! Kör imorgon igen!

3 kommentarer:

  1. KUL!! Va härligt att det gick så bra! Du lär dig valla, kan du hjälpa mig tro? :-) Jag vill också åka imorgon, när åker ni? kram kram

    SvaraRadera
  2. Vi tänkte åka vid 9:00 tiden - klart du ska med!

    SvaraRadera
  3. Det såg bra ut. Du har gjort stora framsteg!

    SvaraRadera