onsdag 26 december 2012

Min svärmor saknas!

Snart har det gått 1 år sedan min svärmor gick bort. Året som gått har präglats av sorg och saknad efter henne. Min sorg har ofta yttrat sig när jag varit påväg till jobbet på morgonen. Jag har på passagerar sidan och önskat att hon satt där så att jag kunde tala med henne om livets alla saker. Jag har under året ofta tänkt tillbaka på och resonerat med mig själv om hur hon skulle löst ett speciellt situation. När jag ger mig den tiden att reflektera finner jag att mina val blir bättre avägda. Men det kommer aldrig bli detsamma som med henne.

Min svärfar har kämpat med vardagen och jag önskar jag kunde lätta på hans sorg. I skriften "Rädda livet" från Canserfonden ( http://www.cancerfonden.se/sv/Om-Cancerfonden/Fakta-om-Cancerfonden-/Publikationer/Radda-Livet1/Nr-4-2012---Saknad/ ) finns en artikel om min svärfar och svärmor. Jag vill gärna dela den med så många som möjligt. Det är ett tufft år som passerat och förhoppningsvis så blir det lättare med tiden. Via länken kommer ni direkt till artiklen http://www.bomhag.se/margot_bo_haglund.pdf

Bo och Margot Haglund. Bild: Mikaela Haglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar