onsdag 26 december 2012

Jul, mat, lugn och skidor

Nu har julen passerat (isf fortfarande annandag jul) och hemma hos oss har hela familjen gått in i någon slags låg takt. En uppgift om dagen känns lagom. Julafton påbörjades ganska sent, vi sov länge och gröten åts inte förren strax innan Kalle Anka. Middagen åts efter 18:00 då kära svägerska med familj kom över. Pakten öppnades efter frukost. En alldeles lagom dag med så lite stress och prestige som möjligt.

Jag har varit ledig i några dagar nu och jag har hamnat i en sinnesstämning som inte vill gå och lägga sig. Jag vill helt enkelt inte att dagarna ska ta slut. Det är ju så skönt att vara vaken och känna sig ledig. Detta kommer inte att hålla när det är dags att börja jobba igen, men jag kommer låta mig "njuta" av min ledighet ända till nyårsdagen, sen måste jag nog styra upp sovandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar