fredag 17 februari 2012

Orange har en ny betydelse

Har varit på min svärmors begravning. En mycket fin begravning. Mycket värme och närvaro av alla som var med. Jag tror att jag talar för hela vår familj att även om vi inte hann talas vid med er alla, såg vi er där, ni stod vid vår sidan denna svåra stund och det värmer och vi känner oerhörd tacksamhet.

Min svärmor vara en mycket duktig konstnär. Hon målade mycket med akvarell, men även annat. Under begravningen berättades en fin berättelse om hur hon vid ett tillfälle rekommenderades att lägga till lite oranget i tavlan, som annars var ganska mörk. Min svärmor la till lite av orange och tavlan ändrade form. Orange kom att betyda mycket för min svärmor mot slutet - och det gör det även för mig nu.


Blommorna vi la på kistan var oranga rosor - kanske ett teckan för att vi förstod vad hon menade. Att vi skulle våga släppa in det oranget livet lite oftare och även denna stund.

Jag vill tacka min bror Robert och min svägerska Anna som valde att avbryta sin skidsemester i fjällen för att hjälpa oss med barnen. Tack för ert fina stöd. Det har också kommit blommor, sms och vykort från olika nära och kära runt om i landet till oss, tack - det värmer och veta att ni tänker på oss.

1 kommentar:

  1. Låter som det blev en varm och fin begravning. Oranga rosor, orginellt och så vackert!
    Sköt om er, stor kram

    SvaraRadera