lördag 9 februari 2013

Inte mycket träning

Om två veckor ska jag åka tjejvasan. Min uppladdning so far har varit usel, zero. Jag har inte tränat som jag ska, inte ätit som jag borde och inte prioriterat mig som sig bör. Hälen är ett aber, barnen har varit sjuka och mitt jobb har tagit så otroligt mycket av min energi. I mitt liv finns tre ämnen: familj, jobb och mig själv. Ordningen av ämnena borde bara: jag, familjen och sist jobbet. Tyvärr har det nog blivit jobb, jobb och familj. Det låter ju otroligt icke bra att "jaget" inte ens finns med på listan...någon förändring måste ske!!!

Fast å andra sidan skulle inte "jaget" någonsin trängs sig på om jag inte bestämt mig för att göra en tjejklassiker. Om jag inte hade haft dessa delmål (Vättern, simning, Lidingö, skidor) så hade jag nog varit ännu mer stilla sittande, rört mig ännu mindre. Visste kunde jag tagit i mer fått snabbare tider, men jag har gjort detta utifrån mina förutsättningar idag.

Nu har jag ett lopp kvar. Jag har sett mig själv mentalt gå över mållinjen. Jag är inte i min bästa form men jag kommer vara så himla stolt över det jag gjort när jag står på startlinjen. Att den lyckan och känsla av att jag är bäst kommer bära mig genom 30 kilometers skidåkning. Och även om jag förmodligen kommer känna mig fysiskt ledbruten kommer jag i mitt psyket känna mig oövervinnelig när jag passerar mållinjen.

Dags för nya prioriteringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar