lördag 24 maj 2014

Vackert väder

Det är så galet fint väder ute och vi är inte ens i juni. Vi äter frukost på balkongen, planerar loungmöbler till terrasen, jag åker till jobbet utan jacka, barnen går till dagis i kortbyxor. Det är väl såhär det ska vara ända till september. 

Ringer till bror i Jönköping och han tar ned mig på jorden igen, regn är påväg från söder mot oss, just nu vräker det ned hos honom. Genast kastas jag tillbaka till den riktiga verkligenheten. Kanske är det inte lönt att köpa utemöbler för 15 000-20 000 kr. Eller så är det jsut det man ska göra, man lever ju bara en gång. Jag satsar pengarn på en soffa här inne istället. 

Just nu är Hugos abslout äldsat kompis här, Klara. Snart är det dags att gå på kalas med båda. De är så fina mot varandra, sällan bråk och de leker så bra ihop. På lika villkor, ingen är starkare eller bättre än den andre. När det får vara på det sättet blir ochså leken annorlunda. Just nu är det djursjukhus de leker. 

Men just nu ska jag njuta av det som termometern visar, för enligt brodern min kommer det vända när som helst :O)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar