torsdag 18 oktober 2012

Inspration

Ibörjan av denna vecka åkte hela min förvaltning iväg på konferans. Det var överlag en mycket bra konferans men avslutning var utöver det vanlig.

Vi hade en föreläsning av Pasi Salonen. Han talade av vikten att leva sitt liv fullt ut. Han refererade mycket till hans idrottskarriär och om hur han i omgångar laddat om sina batterier. Han var en otroligt inspirerade och man kände sig lyft av hans föredrag. Hela föredraget avslutades utomhus där han gav oss träningstips angående löpning - vad kunde vara bättre.

Innan vi gick ut på gräsmattan visade han följande klipp. Det visar hur långt man är villig att gå för att uppfylla sina barns önskningar. Min syn på vad vi människor kan prestera har för alltid ändrats. Den handlar om en son som säger till sin pappa: "Pappa jag vill genomföra Ironman Hawaii" Pappan svarar "Det är klart du ska". Se filmen, den är bara 4 minuter lång, men du kommer bära med dig dem mycket mycket längre.

4 kommentarer:

  1. Den är ju bara för mycket den filmen. Jag kan inte titta...jag börjar alltid lipa!

    SvaraRadera
  2. Den är så bra! ..men det går ju inte att INTE gråta.. :-) Va härligt att få sån inpiration! Jag vill också lyssna på nån föreläsar snart, man behöver sånt! :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Sitter också här och gråter.... Underbart!!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att upplevelsen blir så total då pappan och sonen så hängivet från båda håll gör det här...tillsammans, utan vinst intresse utan en styrka tillsammans. Jag har googlat dem båda lite mer och de har tillsammans genomför Ironman, marathon och många andra sorters tävlingar, totalt 950 st. Det är en lika stor utmaning för sonen att ta sig genom tävlingarn som för pappan att utföra dem. Jag går igång på sånt här!

    SvaraRadera