tisdag 11 september 2012

Vattengympa

Vattengympa 60 min

Idag körde vi ett pass vattengympa på måndagsklubben fast på en tisdag. Det hela började lite halv dramatiskt för mig - jag hittade inte min baddräkt! Ett ganska viktigt klädesplagg vid utövandet av vattengympa. I mitt minne långt bak kom jag ändå fram till att jag måste glömt den på badhuset. Så jag gick ned till badhuset på vinst och förlust. Ödet fick bestämma om jag skulle träna - och ödet bestämde att jag skulle träna, trots långdag på jobbet, trots en längtan att bara vara hemma med familjen.

De vattengympa passen jag tidigare varit på har varit bra. Detta pass var både bra och roligt. Ledare var medryckade, hon sa till de som snackade att de skulle vara tysta - nu var de där för att träna...lite hårt, men hon var faktis skit bra. Roliga övningar och musklerna fick sig en regäl omgång. Ett nytt moment var med en frisbee. Svårt att förklara men magen känns oedentligt idag. Jag kan helt klart tänka mig att gå dit igen.

Med tanke på att jag inte hittade min baddräkt och med tanke på min omotivation så kan jag bara tacka Isabell för att hon var där. Jag hade aldrig tagit mig dit om jag inte visst att någon väntade på mig. Tack Isa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar