onsdag 7 januari 2015

Nytt år nya möjligheter - 2015

Hej 2015
Hur är det med dig? Hur vill du att 2015 ska bli? och vad har du med dig in i 2015?

2014 var ett roligt, spännande, hetsigt, sökande, jobbigt och utmande år. Jag började året med att byta jobb. Jag kom till en ny arbetsplats där allt var annorlunda, både på bra sätt och på dåliga sätt. 2014 fick mig också att inse att vi bara har ett liv, ett enda liv på jorden och det måste vi ta hand om. Insikten av detta kom när än av våra vänner fick en hjärtinfarkt i början av sommare. Hjärtinfarken var ett kvitto för hur hans kropp mådde efter flera år av stress. När någon kommer hem till ens hem och berättar som sina rädslor och sina förhoppningar blir upplevelse så nära. Jag lägger mig nu varje kväll och tackar stjärnorna/gudarna att jag fått just den familj jag har, jag känner stor tacksamhet för människorna som finns omkring mig och jag vill inget annat än att natten ska bli dag så att jag får leva.

Jag tar mig in i 2015 med lite mer försiktigthet än hur jag slängde min in i 2014. Jag ser att alla människor inte har samma förustättningar som min familj till ett tryggt hem. Jag kan hjälpa någon men inte alla och för det har jag inte dåligt samvete. Det kan handla om stort och smått, skänka kläder och skor, ge en peng till tiggare eller bara uppmärksamma andras barnen på skolan att jag är en vuxen som ser dem, hälsar och frågar hur de mår. Jag vill under 2015 vara en mer närvarande person i nuet, men jag vill också ha klara mål i framtiden. Belöningsmål så som resor med familj och vänner.

Under 2015 kommer jag natruligtvis även fokus ligga på min hälsa. För att kunna leva länge och finnas kvar krävs det en hel del av mig. Så insikten jag tar med mig är att om jag äter bra och balanserad mat kommer jag också att leva längre. Idag är jag inne på min 4 dag utan socker, det är jobbigt, många järnspöken som finns i huvudet, men jag gjorde det i augusti en hel månad, nu tar jag det i 10 dagars cykler. Jag vet med mig av mitt exprement slutet av sommaren 2014 att jag är överkänslig för socker och så då är det bara att utesluta. Resten kommer av sig själv.

Livet är fyllt av våra små underligheter och våra fantastiska skapelse. Låt oss göra det bästa av tiden vi har tillsammans. Jag älskar ju dem alla så otroligt mycket.







1 kommentar:

  1. Fint skrivet! <3 Håller med dig, så otroligt viktigt att vi tar hand om varandra! kram på dig fina vän!

    SvaraRadera